Blauw

Alles moet blauw zijn,
Geen regel uitgezonderd,
Van gedachtes over liefde,
Tot verhalen over dromen,
Alles moet blauw zijn,
Alles moet blauw zijn,

Als de vogels fluiten,
Is voor mij de dag alweer geweest,
Want als het niet donker is,
Is het voor mij geen feest,
Ik zie de mensen wel lachen,
Er is tijd genoeg voor genot,
Maar als het heel licht is,
Dan voel ik mij weer rot,

Alles moet blauw zijn,
Geen regel uitgezonderd,
Van gedachtes over liefde,
Tot verhalen over dromen,
Alles moet blauw zijn,
Alles moet blauw zijn,

De zon kust de aarde,
Door naar hem te stralen,
Ik ontrek me van dat gegeven,
Door te gaan malen,
Zie ik wat verlichtends,
Dan vergeet ik het gauw,
Hoe erg ik het ook lief heb,
Alles moet snel weer blauw,

Alles moet blauw zijn,
Geen regel uitgezonderd,
Van gedachtes over liefde,
Tot verhalen over dromen,
Alles moet blauw zijn,
Alles moet blauw zijn,

Want als iets dan blauw is,
Dan is het voor mij mistig genoeg.