Duisterdiepte

Ben ik wijs genoeg om te zeggen,
Dat alles donker is gekleurd,
En misschien weet ik het ook niet,
Wat er allemaal is gebeurd,
Op sommige dagen zie ik het gewoon niet,
En kijk ik zwartgallig om mij heen,
Het liefst sloop ik alles wat ik zie,
En niets houdt me dan nog op de been,

Je dacht dat je duister kende,
Nou ga op een trip met mij,
En ik toon de wereld die ik zie,
Met de diepgewortelde pijn,
Want in mijn duisterdiepte,
Ben ik helemaal alleen,
In mijn duisterdiepte,
Vecht ik helemaal aleen,
In mijn duitserdiepte,
Zijn dingen eindig,
In mijn duisterdiepte,
Ga ik soms te ver.

Maar laat me maar huilen,
Laat me keihard vallen op de grond,
Laat mijn angstkreet maar smoren,
Laat me denken dat ik niet bestond,
Laat me in mijn leegte,
Naar het einde van mijn ziel,
Laat me angstig en fragiel,
Zoeken naar een einde,
Maar wil je me dan omarmen,
En zeggen: het komt wel goed,
Ook als er niets meer toe doet.