Altijd stopt het bloeden 2020

 

Ik zit voor de tv,
Geen soap of televisieserie,
Maar een toespraak van de premier,
Buiten staan er mensen,
Zij maken enkel herrie,
Onder de noemer ik doen niet meer mee,
Ondertussen valt er een stilte,
In het centrum van de stad,
Kan ik dit allemaal wel aan,
Hoe hoog ligt mijn lat?

Maar na vandaag lach ik weer en ik geniet,
En op een dag word ik weer verliefd,
Ondanks al het verdriet,
Blijf ik nieuwe mensen ontmoeten,
Sommigen zal ik kussen,
Anderen zal ik enkel groeten,
Want altijd stopt het bloeden,

Ik zit voor de tv,
En ik zie weer een talkshow,
Langzaam krijg ik heimwee,
Naar de kroegen op het plein,
Naar mijn werk met de trein,
Er wordt geklaagd bij Beau,
Bij Op1 is er iemand boos,
Het is allemaal zo donker,
Ook mijn vertrouwen wordt broos,

Maar na vandaag lach ik weer en ik geniet,
En op een dag word ik weer verliefd,
Ondanks al het verdriet,
Blijf ik nieuwe mensen ontmoeten,
Sommigen zal ik kussen,
Anderen zal ik enkel groeten,
Want altijd stopt het bloeden.